Develop Classic
Planet taxi
Kezdő szintű játékfejlesztő tanfolyam
Develop Classic
Valós idejű távoktatás
Tanfolyamainkat távoktatási rendszerünkön keresztül tartjuk, ahol valós időben látható és hallható az oktatónk és az oktatónk képernyője is.
A valós idejű távoktatás során mindenkinek ugyan úgy lehetősége nyílik kérdéseket feltenni és válaszokat kapni, mint a tantermi képzések esetében.
Bevezetés a játékfejlesztés világába
Magyarország legkedveltebb és legrégebbi játékfejlesztő iskolájának kezdő kurzusa. Azoknak szól akik most ismerkednek a játékfejlesztéssel.
-
Kezdőknek az alapoktól
A tanfolyamunk semmilyen előképzettséget nem igényel.
-
Unity játék-motor
Megtanulod a Unity használatát és a játékfejlesztés alapjait.
-
Kész játék
A tanfolyam végére egy kész, saját magad által fejlesztett, önállóan futtatható játékkal fogsz rendelkezni.
A klasszikusokból merítünk ihletet
A tanfolyam célja
A játékfejlesztés képességének elsajátítása egy klasszikus játék, a Space Taxi mai szintű reprodukálásával. Miközben elkészítjük a Planet Taxi c. játékot, a hallgató betekintést nyer a játékfejlesztés menetébe, elsajátítja annak logikáját és képessége szerint létrehozza a szüksége grafikai elemeket. Egyszerű vezérlő scriptek írásával belekóstol a mai korszerű engine-alapú játékfejlesztés programozói oldalába is és a tanfolyam végére egy kész, saját maga által fejlesztett, önállóan futtatható játékkal fog rendelkezni.
Tematika
A 60 óra (5 teljes hétvége) alatt a Planet Taxi c. játék közös elkészítése közben többek között a következő területeket tanuljuk részletesen:
1. modul
Basics & History - Bevezetés & alapok
- A videójátékok rövid története (Space Taxi - c64)
- Működésük alapja (statikus /dinamikus objectek)
- Klasszikus 2D-s platformer játékok működése
- 2.5D-s játékok felépítése. (Platformok, colliderek, egyszerű fizika)
- A Unity kezelőfelülete és felépítése.
- A játéktér moduláris alapjainak létrehozása Unityn belül (greybox).
- Működő, Planet Taxi alap játékmechanika létrehozása
2. Modul
Environment - Static World
- A játéktervezés alapjai, forrásanyagok feldolgozása
- A modellezés módszertana
- Pálya építés greybox alapján (collided)
- Díszítő elemek létrehozása (non collided)
- Exportálás Unity-be 3DS Max-ból és Photoshop-ból
- Unity PBS shaderek
- Világítás Unity-ben
3. modul
Dynamics - Dynamic world
- Játéktervezés: Static vs. Dynamic
- Az Nvidia Physix működése
- Rigid / Softbody rendszerek
- Linear scripting alapok
- Az AI működése a játékokban (Mesterséges Intelligencia)
- Animált objektum működése
- Törhető objektum működése
- Ragdoll a Unity-ben
- Dinamikus fények Unity-ben
- Reflection probe beállítása
- Prefab alapok
- A tanultak alapján a játék dinamikus elemeinek létrehozása (Útvonal kereső, fizikai vezérlés stb.)
4. modul
Scrip&Optimize - Game programozás, optimalizálás
- Mai játék enginek működése, célja
- Kettős kódolási rendszer - Fejlesztés engine alatt
- Scriptek alapvető működése és típusai
- Program optimalizálás alapja
- Grafikai optimalizálás alapjai
- LOD - Level Of Detail működése
- Mipmap alapok
- Shaderek optimalizálása
- Fények optimalizálása
- Teljes helyszín optimalizációs technikák (Lightmap, Occlusion Culling)
- Kézi szakasz triggerelés elve
- Profiler használata
- A Planet Taxi teljes működésének létrehozása (Scriptek implementációja)
5. modul
FinalTouch & Build - Végső simítások
- Grafikai egységesítés
- Működés finomítása (paraméterezés)
- Hangok és particle rendszerek beillesztése
- Több pályás rendszer elkészítése (Pályák közti váltás)
- A játékossal való kommunikáció (UI)
- Canvas ismertetése (GUI)
- Grafikai optimalizálás 2.5D-s játékokhoz (mesh occluder, lightmap stb.)
- Multiplatform fejlesztés Unityben
- Build, azaz önállóan futó program készítése
Ez a számodra megfelelő tanfolyam?
Amennyiben igen, jelentkezz most! Tanfolyamaink folyamatosan teltházasak. A meghirdetett szabad helyek gyorsan elfogynak.
Hallgatóink munkái
Képernyőmentések a tanfolyamon elkészült játékból
Nálunk nem találsz olyan, AAA játékokból vett képernyőmentéseket, melyeket nem Unity-ben fejlesztettek és amilyen látványvilág elkészítésére hallgatóink nem lennének képesek a tanfolyam elvégzése után. A weboldalunkra feltöltött minden képanyag a tanfolyamainkon elsajátítható tudást reprezentálja.
Minden tanfolyam mellé járnak
Grátisz tartalmak
A képzésen felül a hallgató a következő anyagokat kapja meg ingyen:
Teljes dokumentáció
A tanfolyam teljes, több mint 100 oldalas dokumentációja PDF formátumban.
Asset pack
3GB Planet Taxi asset pack több tízezer forint értékben.
Játék sablonok
PT ARCADE csomag a tanfolyamon említett klasszikus játékok gyűjteménye.
Portfólió
Credit a megjelenő játékban ( a fejlesztők között listázzuk a neved referenciaként).
Alumni
Planet Taxi Club tagság.
Oklevél
A tanfolyam elvégzését igazoló oklevél.
Több, mint 750 hallgató
az iskola fennállása óta!
Ennyien nem tévedhetnek! Legyél te is képzett játékfejlesztő!
GYIK
GYakran ismételt kérdések
A tanfolyamainkat negyedévente hirdetjük meg. A pontos indulás dátumáról Facebook oldalunkon tudsz tájékozódni.
Összhangban a kormányzati kommunikációval, a közös érdekünkben 2020 márciusától felfüggesztettük a tantermi képzéseinket.
Reméljük, hogy belátható időn belül újra találkozhatunk, de addig is tanfolyamainkat távoktatási rendszerünkön keresztül is meg tudjuk tartani, ahol valós időben látható és hallható az oktatónk és az oktatónk képernyője is.
A valós idejű távoktatás során mindenkinek ugyan úgy lehetősége nyílik kérdéseket feltenni és válaszokat kapni, mint a tantermi képzések esetében.
A csatlakozáshoz csak olyan mikrofonra és webkamerára van szükség, melyek kompatibilisek a Zoom video-chat szoftverrel.
Számítógépednek a Unity szoftver futtatására alkalmas paraméterekkel kell rendelkeznie. (Minimum 4GB RAM, i3 Processzor, egy 3D-s játékok futtatására alkalmas grafikus kártya.) A Unity alacsony hardware igényű, jól skálázható engine, PC és Mac számítógépeken is egyaránt futtatható. Továbbá rendelkezned kell mikrofonnal és webkamerával, hogy az óra közben kommunikálni tudj oktatónkkal.
- A Unity 3D legújabb ingyenes változatát.
- Playmaker legújabb változatás (Fizetős tartalom)
- Opcionálisan az MWH Advanced jármű fizikát (Fizetős tartalom)
Oktató
Grőb Attila
Ekoteka és Europri díjas képzőművész. Hivatalos AutoDesk Oktató.
23 éve játékfejlesztő, emellett 13 éve oktat 3D tervezést, Unreal Engine, Cryengine és Unity játékfejlesztést. Olyan játékok elkészítésében vett részt, mint pl. A Silent Hill, a Witcher, a Sine Mora vagy a Warhammer Inquisitor Martyr.
A Mesharray Digital Media School és a Magyar Képzőművészeti Egyetem volt előadó tanára.
Jelenleg a Planet Taxi RD&E Labs Creative Director-a.
- 1081 Budapest, Csokonai utca 10, földszint 3, Planet Taxi Lab
- Planet Taxi BC Ltd. 1453 Davidson Road Gibsons BC V0N 1V6
- planettaxilabs@gmail.com
- + 36 30 242 6652
- fb.com/planettaxijatekfejlesztokepzo
- Youtube csatorna